2 lutego w Stanach odbędzie się Super Bowl. Dla fanów amerykańskiego futbolu dzień niemalże święty, podobnie dla świata reklamy - bo to w przerwach transmisji z meczu na kanale stacji Fox (w tym roku między Denver Broncos i Seattle Seahawks) zostaną wyemitowane specjalnie przygotowane reklamy, których budżety idą w grube miliony dolarów. Jedną z nich jest spot Kii K900 inspirowany motywami z Matriksa Wachowskich, który dzięki Internetom już dzisiaj możemy obejrzeć w całości.
Część firm, które wyłożyły krocie na tegoroczne reklamy (za emisję 30 sek. w paśmie największej oglądalności Fox kazał sobie zapłacić jedyne 4 mln. $), nie czekają do niedzieli i już teraz publikują swoje produkcje na YT. Tak zrobił Jaguar ze swoją reklamą z Markiem Strongiem, Benem Kingsleyem i Tomem Hiddlestonem, podobne posunięcie wykonała Soda Stream, której spot ze Scarlett Johannson zasłużył sobie na telewizyjnego bana. Do tej grupy wczoraj dołączyła KIA z reklamą The Truth, w której oglądamy Laurence'a Fishburne'a powracającego do roli Morfeusza. A dokładniej pociesznie naśmiewającego się z postaci odtwarzanej przez aktora w trzech częściach Matriksa.
W spocie, który dla agencji David and Goliath przygotowali Carl Rinsch i Colin Jeffery, Fishburne uderza w typowy dla Morfeusza filozofujący ton, by zobrazować parze bohaterów luksus, którym oznacza się nowa seria południowokoreańskiego producenta aut. Chwilę później - ku ich zdziwieniu - pokazuje im także, jak luksus brzmi.
Reklamę poprzedził równie pocieszny teaser, przygotowany przez tę samą ekipę, który został udostępniony kilka dni wcześniej. Obie produkcje znajdziecie poniżej.
Teaser:
Reklama właściwa:
Źródła: YouTube, Variety
Fajnie się czyta :)
OdpowiedzUsuńReklama świetna. Widać spory budżet (już pomijając gaże Fishburne'a). Sam prezentowany model Kia ? jak dla mnie mix wielu (trochę bmw, trochę ford itd). Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń